Monday, February 7, 2011

Sedetik ku Ertikan Cintaku Buatmu

Cinta adalah satu anugerah..

C. I. N. T. A.



Apa itu cinta? 
memiliki perasaan mencintai dan dicintai sebenarnya adalah satu anugerah.. 
Mencintai sebenarnya bukanlah sebanyak mana kita membalas dan menerima 'message' dari pasangan kita, dan bukan jua sekerap mana kita 'call' insan yang kita sayang. Apabila perasaan ini wujud, tiada apa pun yang dapat menghadkannya.. kerana perasaan ini, adalah satu simbol keabadian yang tidak mampu dizahirkan hanya dengan perbuatan, tetapi ia terbit dari pengamatan dan belaian jiwa yang kita sampaikan.. 


Perjalananku menemui erti Cinta bersama dengannya...


Pertemuan.
Suatu ketika..
Jauh penglihatanku memandangnya.. terlintas difikiranku mengenangkannya..
"dia cantik.. tapi.. aku bukan untuk dia.. aku harus sedar hatiku telah dimiliki" getusan hatiku berbicara.. 


Ku hadir disampingnya sebagai seorang sahabat, tidak ubah seperti seorang abang kepada adiknya.. saling berkongsi pendapat dan idea.. membangunkan semangatnya di saat dia terjatuh.. dan saling berkongsi cerita..


Tidak pernah ku terlintas dan tidak sekali pun hati ni terfikir dia akan menjadi milikku.. kerna ku tahu.. aku bukanlah seorang lelaki yang terbaik untuk menjadi pendamping dirinya.. (kerana di kalangan lelaki2 yang berkawan dgnnya, jauh lebih hebat dan lebih baik dari diri ini..)


Namun....


Takdir penentu segala.. suatu hari, hati yang selama ini, dimiliki oleh seseorang, terbuang dan tedampar di ruang legar kehidupan.. yg mana, bila2 masa pun ia boleh hancur di mamah masa.. saat itu, ku di hadiri oleh seseorang.. yg menghulurkan tangannya.. dan ingin memapah aku bangun dari jatuh.. setelah ku berdiri, akhirnya dia lepaskan tanganku dan biar ku melangkah sendiri.. pergi.. menghilang dan menjauh.. 


Sekali lagi ku sendiri.. merenung kisah semalam. Kenapa? dan mengapa aku di permainkan begini? 
ku tertunduk.. berjalan merentasi masa yang semakin deras.. ku terus menghitung hari dan di saat itu, dia yang ku pernah puji dulu, hadir lagi.. dengan senyumannya, renungan matanya, ucapan bibirnya.. membuatkan aku tidak mampu untuk menjadi lemah lg.. dia membuatkan ku terus bangun dan mendekatinya.. 


Hari demi hari, kami berhubung melalui ruang 'Private Message' Facebook.. dia memberiku no telefonnya.. dan kami lebih rapat lg.. hinggalah akhirnya kami saling meluahkan isi hati yang tersimpan rapi selama ini..
Kemesraan yang mengulit di antara kami membuatkan  aku selesa bersama dengannya.. dari panggilan ; 'abg azam', kepada 'abg', kemudian dia mula memanggilku 'laling' dan akhirnya dia menginginkan ku menjadi Mr.Teddy untuknya.. dan mula dari saat itu, dia menggelarku 'dd'. 
Ku tidak pernah rase keberatan untuk terima segala gelaran itu.. ia seolah2 telah lama memanggilku dengan gelaran2 tersebut.. 


Masa-masa yang berlalu saat ini, semakin berwarna warni.. 
sinar2 keceriaan menerangi hidup kami.. dia hari ini, telah ku nobatkan sebagai kekasih.. 
seorang insan yang ku cintai dengan ketulusan.. dan ku belai dengan hati yang penuh kasih dan sayang.
dia bukanlah anak kepada seorang raja, tp dia adalah puteri di hatiku..
dia bukan  jua insan yang pertama, namun insyaallah dialah yang akan menjadi teman hidupku..
dia juga insan biasa, namun kehadirannya menyempurnakan segala kekurangan diriku..

CINTAKU..
Cinta yang agong adalah milik Allah, 
Cinta yang indah adalah milik Rasululllah,
Cinta abadi untuk Ibunda, 
Cinta yang penuh dengan penghormatan buat ayahnda.. 
dan Cinta Sejatiku... adalah buatmu.. " Noor Haniza Mohd Yusof " Kekasihku yang satu.. 

C .: Catatkanlah bahasa cintamu buatku setiap hari
I  .: Ikhlaskan lah hatimu untuk mencintaiku seperti mana ku mencintai dirimu..
N .: Nekadkan lah hatimu untuk menantikan kehadiran saat indah kita bersama..
T  .: Tekadkan jiwamu untuk berpegang teguh dengan kesetiaan ini..
A  .: Abadikan perasaan ini.. agar walau tanpa kita bersama, kewujudan cinta ini, tetap tidak akan pudar...

Cinta, Ia adalah satu perasaan.. yang wujud di antara dua insan.. yang hadir untuk saling memberi dan menerima.. tidak hanya memberi, dan bukan jua hanya untuk menerima.. Cinta jua adalah satu pemberian yang teragong.. ia adalah satu kesungguhan yang kita tonjolkan dalam kita berusaha untuk mendapatkan sesuatu matlamat yang kita impikan.. 

Siti Hawa untuk Nabi Adam
Allah melahirkan Siti Hawa di sisi adam, adalah untuk di lindungi dan dicintai.. seiring dengan sifat rusuk kiri adam yang lembut, dan mudah dilentur.. begitulah jua sifat wanita yang mampu menjadi seperti yang sang suami inginkan.. namun, andai terlebih lentur, ia akan patah.. maka, terpatahnya rusuk,itu adalah sama dengan terpatahnya hati seorang wanita.. 

jadi, sebagai seorang lelaki, ku hadir di sampingnya.. sebagai pelindung yang akan menjaganya hingga ke akhir hayatku, juga sebagai pembimbing yang akan mengiringi langkahnya.. hingga ke pintu syurga.. ku yakin, akan menjadi ayah serta abang kepadanya di saat dia merindukan mereka.. dan aku jualah sahabatnya tika dia merasa tersisih dari yang lain.. 


Sayang,
Memilikimu adalah satu peristiwa yang terbaik.. yang pernah hadir didalam hidup ini, yang memberikan ku jalan dan laluan yang lebih bermakna.. Hadirmu membuatkan rinduku, kasihku, cintaku.. semakin hangat.. walau kita tidak selalu bersama, ketahuilah syg, dirimu adalah permaisuriku.. Akulah imam yang akan sentiasa menjadi penghulu jemaah bersamamu.. dan bersama2lah kita mendapatkan keredhaanNya.. kerna Perjalanan kita masih panjang.. dan erti cinta ini, adalah untuk selamanya.. 


Khas buatmu Kekasihku...
Insan yang sentiasa mencintaimu,
AZAM ZAINAL ARIF 

1 comment:

  1. sayang... I love u so much!! crying T_T!
    dd sayang.. even perjalanan jkita masih panjang b tetap menunggu kehadiran dd dlm hidup b.. insyaallah sayang b akan jd yang terbaik utk mejaga perhubungan kite ni sayang...

    hubby ku sayang... i really love in my life u my everything..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...